Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
2 posters
Imperializmus :: Általános :: Szabályok
1 / 1 oldal
Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
Háborúzás,gyarmatosítás,katonai egységek
Az impealizmus korában számos nagyhatalom rendelkezik gyarmatokkal,melyeket bővíteni,fejleszteni kíván.Ebben a téméban olvashattok az épp aktuális kör hadászati egységeinek fejlesztéséről,gyarmatosításról,háborúzáról.Nézzük sorjában az alapokat:
Hadászati egységek leírása:
Tudni kell, hogy alapvetően három csoportba sorolhatóak a képezhető egységek, melyek a gyalogság, lovasság és természetesen a hadiflotta.
Gyalogság:
Szárazföldi gyalogos egység,melyek kis hatótávolságúak.Legfontosabb feladatuk a városok védelme,támadás esetén pedig ők vezetik az előrenyomulást az ellenséges területeken.
Meg kell határoznunk a gyalogság előnyeit és hátrányait, ez minden a három csoportra érvényes lesz.
Előnyök:-Városok védelme és támadása esetén ez az egység a meghatározó,tehát pl.: város vedelme esetén 2 egység gyalogság nagyobb előnnyel indul 3 egység lovasság ellen, persze megfelelő startégia kidolgozásával a hátrány ledolgozható.
Hátrányok:-Nyílt terepen sebezhető,tehát nagyobb gyarmatosítások során gyengébbek a kisebb számód lagosság ellen.Kisebb hatótávolság,így nagyobb menetelés esetén a maximális startégia pont eléréséhez pihenés szükséges(ezt a pihenőt a startégia résznél jelezhetitek)
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható pontszám:
Városokban:50 pont
Nyílt terepen:20 pont
Tengeren,flotta legénységeként:25 pont
Lovasság:
Kiképzésük terén a gyorsaság volt a főbb szempont.Feladatuk a gyalogsági ezredek megtámadása,körbevétele illetve likvidálása.
Előnyök:Nyílt terepen gyors lendületes mozgás,nagy területeket tudnak bejárni pihenés nélkül.
Hátrányok:A városokban szinte hasznavehetetlen,lassú mozgás, nagy helyigény,tehát a városok ,,előterét képesek gyorsan megtisztítani.
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható pontszám:
Városokban:15 pont (városok előterében 40 pont)
Nyílt terepen:65 pont
Tengeri,flotta legénységeként:5 pont
Tengeri flotta:
-Feladatuk ellátmány,katonák szállítása.Lehetőség van bárhol partraszállni, ahol a természeti viszonyok engedik.További plusz kiegészítés, hogy minimális szárazföldi támogatást tud nyújtani kezdetleges ágyuival.
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható pontszám:
Városokban:0 pont(ha benne szerepel a stratégiádban és a város a tengerparton fekszik, akkor 5 pont)
Nyílt terepen:0 pont(ha benne szerepel a startégiádban és a harc közel zajlik a tengerparthoz, akkor 5 pont)
Tengeren:55 pont
Minden egység a fejlesztés árától függetlenül 3000 katonát számlál.Az azonos egységek közti különbséget a közöttük lévő katonai szint különbsége jelenti.
Stratégia szempontból különbség lehet:a fáradság és az, hogy hol vetitek be őket pl városban vagy nyílt terepen esetleg a tengerren veszitek nekik hasznát.
Gyalogság
Lövészek:
Alapvető gyalogsági egység, ők az ágyútöltelék. Különböző alakzatokba képesek állni, amelyek nagyban befolyásolják harci teljesítésüket. Hogy melyik mennyire hasznos és hátrányos, arra a játékosoknak kell rájönnie. Egy puskájuk van, és a hozzá tartozó töltények. Ehhez a puskához általában tartozik szurony is, vagy pedig kardjuk van, így képesek magukat megvédeni közelharcban.
KSZ szintek:
0 - egyszerű, elöltöltős puskák, közelharcra alkalmatlanok, ilyenkor közelharcra képes egységekkel vannak keverve
10-20: eltöltős puskák, szuronnyal
20- : hátultöltős puskák
25- : megjelennek a géppuskák ( ágyú kerekeken-gatling )
Gránátosok:
A puskásoktól sokkal hasznosabb egységek. Gyújtható bombáik nagy károkat képesek okozni az ellenségnek, főleg, ha azok házakban vagy erődökben húzzák meg magukat. A rend kedvéért ők is rendelkeznek puskákkal, és ők már alapból képesek megvédeni magukat közelharcban.
KSZ szintek:
15- felett jelenik meg
20- hátultöltős fegyverek
Mesterlövészek:
olyan katonákból álló egységek, aki speciális lövész kiképzést kaptak. Időnként 200 lépés távolságból képesek fejbe lőni egy embert. Mivel kevesen vannak, így a hadseregtől függetlenül is mozoghatnak, és bomlaszthatják az ellenséget rajtaütéseikkel, portyáikkal.
KSZ szintek:
10- felett jelennek meg, elöltöltős puskákkal
20-25 hátultöltős puskák
25- megfelelő optikával ellátva
Lovas felderítők:
Pár darab lovas katonát jelent, akik képesek az ellenség állásainak feltérképezésére, és a csapatmozgásokról is adhatnak felvilágosítást, továbbá képesek megbecsülni az ellenség pontos létszámát.
KSZ szintek:
0- alapból elérhető egység
10- pisztolyokkal felszerelve szükség esetére
20- távcsővel ellátva
Lovas század:
Egy-, maximum kétszázadnyi lovas katona, akik a gyalogság megtámogatására lettek kiképezve. Gyors átkaroló műveletekhez, és az ellenség üldözéséhez alkalmazható egységek. Mind könnyűlovas felszereléssel és kiképzéssel.
KSZ szintek:
0- alapból elérhető egység
10-15: pisztolyokkal felszerelve
15-: lovassági puskákkal felszerelve
Könnyűtüzérség:
A tüzérségi egységek legkönnyebb és leggyorsabban mozgatható, azonban vitathatatlanul a leggyengébb fajtája. A könnyűtüzérség önmagában igen sebezhető, ezért mindig más csapatokkal kombinálva kell bevetni. Leginkább a gyalogság és a lovasság ellen képes elérni eredményeket, de az ellenség tüzérségét is képes meggyengíteni.
KSZ szintek:
10- jelenik meg, elöltöltős ágyúként
15- sokkal modernebb könnyűágyúk, újfajta lövedékek
20- hátultöltős ágyúk
Nehéztüzérség:
A könnyűtüzérséggel ellentétben ezek az eszközök csak nehézkesen mozdíthatóak el helyükről, azonban sokkal nagyobb tűzerőt képesek kifejteni. Az ellenséges könnyűtüzérséget gond nélkül képes megsemmisíteni, és a gyalogság ellen is hatásos. Azonban a lovasság könnyedén lerohanhatja.
KSZ szintek:
15- felett jelenik meg
20- hátultöltős ágyúk
Ostromtüzérség:
A legnehezebb fajta az ágyúk közül. Lassú tűzgyorsasága miatt csak az egyhelyben álló ellenségnek képes komolyabb károkat okozni. Kivételes erős a városfalak bombázásában, és az ellenséges tüzérség ellen. De az egyhelyben lévő gyalogosoknak is sok kellemetlen pillanatot okozhat. A lovasságot azonban szinte megsérteni sem tudja.
KSZ szintek:
20- felett jelenik meg
25- hátultöltős ágyúk
Logisztikai egységek:
A hadsereg szükségleteit, mint például az étel, lőszer, egészségügyi eszközök, ők szállítják és biztosítják. Elvesztésük katasztrofális egy seregre nézve.
KSZ szintek:
0- alapból rendelkezésre állnak
Az impealizmus korában számos nagyhatalom rendelkezik gyarmatokkal,melyeket bővíteni,fejleszteni kíván.Ebben a téméban olvashattok az épp aktuális kör hadászati egységeinek fejlesztéséről,gyarmatosításról,háborúzáról.Nézzük sorjában az alapokat:
Hadászati egységek leírása:
Tudni kell, hogy alapvetően három csoportba sorolhatóak a képezhető egységek, melyek a gyalogság, lovasság és természetesen a hadiflotta.
Gyalogság:
Szárazföldi gyalogos egység,melyek kis hatótávolságúak.Legfontosabb feladatuk a városok védelme,támadás esetén pedig ők vezetik az előrenyomulást az ellenséges területeken.
Meg kell határoznunk a gyalogság előnyeit és hátrányait, ez minden a három csoportra érvényes lesz.
Előnyök:-Városok védelme és támadása esetén ez az egység a meghatározó,tehát pl.: város vedelme esetén 2 egység gyalogság nagyobb előnnyel indul 3 egység lovasság ellen, persze megfelelő startégia kidolgozásával a hátrány ledolgozható.
Hátrányok:-Nyílt terepen sebezhető,tehát nagyobb gyarmatosítások során gyengébbek a kisebb számód lagosság ellen.Kisebb hatótávolság,így nagyobb menetelés esetén a maximális startégia pont eléréséhez pihenés szükséges(ezt a pihenőt a startégia résznél jelezhetitek)
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható pontszám:
Városokban:50 pont
Nyílt terepen:20 pont
Tengeren,flotta legénységeként:25 pont
Lovasság:
Kiképzésük terén a gyorsaság volt a főbb szempont.Feladatuk a gyalogsági ezredek megtámadása,körbevétele illetve likvidálása.
Előnyök:Nyílt terepen gyors lendületes mozgás,nagy területeket tudnak bejárni pihenés nélkül.
Hátrányok:A városokban szinte hasznavehetetlen,lassú mozgás, nagy helyigény,tehát a városok ,,előterét képesek gyorsan megtisztítani.
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható pontszám:
Városokban:15 pont (városok előterében 40 pont)
Nyílt terepen:65 pont
Tengeri,flotta legénységeként:5 pont
Tengeri flotta:
-Feladatuk ellátmány,katonák szállítása.Lehetőség van bárhol partraszállni, ahol a természeti viszonyok engedik.További plusz kiegészítés, hogy minimális szárazföldi támogatást tud nyújtani kezdetleges ágyuival.
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható pontszám:
Városokban:0 pont(ha benne szerepel a stratégiádban és a város a tengerparton fekszik, akkor 5 pont)
Nyílt terepen:0 pont(ha benne szerepel a startégiádban és a harc közel zajlik a tengerparthoz, akkor 5 pont)
Tengeren:55 pont
Minden egység a fejlesztés árától függetlenül 3000 katonát számlál.Az azonos egységek közti különbséget a közöttük lévő katonai szint különbsége jelenti.
Stratégia szempontból különbség lehet:a fáradság és az, hogy hol vetitek be őket pl városban vagy nyílt terepen esetleg a tengerren veszitek nekik hasznát.
Gyalogság
Lövészek:
Alapvető gyalogsági egység, ők az ágyútöltelék. Különböző alakzatokba képesek állni, amelyek nagyban befolyásolják harci teljesítésüket. Hogy melyik mennyire hasznos és hátrányos, arra a játékosoknak kell rájönnie. Egy puskájuk van, és a hozzá tartozó töltények. Ehhez a puskához általában tartozik szurony is, vagy pedig kardjuk van, így képesek magukat megvédeni közelharcban.
KSZ szintek:
0 - egyszerű, elöltöltős puskák, közelharcra alkalmatlanok, ilyenkor közelharcra képes egységekkel vannak keverve
10-20: eltöltős puskák, szuronnyal
20- : hátultöltős puskák
25- : megjelennek a géppuskák ( ágyú kerekeken-gatling )
Gránátosok:
A puskásoktól sokkal hasznosabb egységek. Gyújtható bombáik nagy károkat képesek okozni az ellenségnek, főleg, ha azok házakban vagy erődökben húzzák meg magukat. A rend kedvéért ők is rendelkeznek puskákkal, és ők már alapból képesek megvédeni magukat közelharcban.
KSZ szintek:
15- felett jelenik meg
20- hátultöltős fegyverek
Mesterlövészek:
olyan katonákból álló egységek, aki speciális lövész kiképzést kaptak. Időnként 200 lépés távolságból képesek fejbe lőni egy embert. Mivel kevesen vannak, így a hadseregtől függetlenül is mozoghatnak, és bomlaszthatják az ellenséget rajtaütéseikkel, portyáikkal.
KSZ szintek:
10- felett jelennek meg, elöltöltős puskákkal
20-25 hátultöltős puskák
25- megfelelő optikával ellátva
Lovas felderítők:
Pár darab lovas katonát jelent, akik képesek az ellenség állásainak feltérképezésére, és a csapatmozgásokról is adhatnak felvilágosítást, továbbá képesek megbecsülni az ellenség pontos létszámát.
KSZ szintek:
0- alapból elérhető egység
10- pisztolyokkal felszerelve szükség esetére
20- távcsővel ellátva
Lovas század:
Egy-, maximum kétszázadnyi lovas katona, akik a gyalogság megtámogatására lettek kiképezve. Gyors átkaroló műveletekhez, és az ellenség üldözéséhez alkalmazható egységek. Mind könnyűlovas felszereléssel és kiképzéssel.
KSZ szintek:
0- alapból elérhető egység
10-15: pisztolyokkal felszerelve
15-: lovassági puskákkal felszerelve
Könnyűtüzérség:
A tüzérségi egységek legkönnyebb és leggyorsabban mozgatható, azonban vitathatatlanul a leggyengébb fajtája. A könnyűtüzérség önmagában igen sebezhető, ezért mindig más csapatokkal kombinálva kell bevetni. Leginkább a gyalogság és a lovasság ellen képes elérni eredményeket, de az ellenség tüzérségét is képes meggyengíteni.
KSZ szintek:
10- jelenik meg, elöltöltős ágyúként
15- sokkal modernebb könnyűágyúk, újfajta lövedékek
20- hátultöltős ágyúk
Nehéztüzérség:
A könnyűtüzérséggel ellentétben ezek az eszközök csak nehézkesen mozdíthatóak el helyükről, azonban sokkal nagyobb tűzerőt képesek kifejteni. Az ellenséges könnyűtüzérséget gond nélkül képes megsemmisíteni, és a gyalogság ellen is hatásos. Azonban a lovasság könnyedén lerohanhatja.
KSZ szintek:
15- felett jelenik meg
20- hátultöltős ágyúk
Ostromtüzérség:
A legnehezebb fajta az ágyúk közül. Lassú tűzgyorsasága miatt csak az egyhelyben álló ellenségnek képes komolyabb károkat okozni. Kivételes erős a városfalak bombázásában, és az ellenséges tüzérség ellen. De az egyhelyben lévő gyalogosoknak is sok kellemetlen pillanatot okozhat. A lovasságot azonban szinte megsérteni sem tudja.
KSZ szintek:
20- felett jelenik meg
25- hátultöltős ágyúk
Logisztikai egységek:
A hadsereg szükségleteit, mint például az étel, lőszer, egészségügyi eszközök, ők szállítják és biztosítják. Elvesztésük katasztrofális egy seregre nézve.
KSZ szintek:
0- alapból rendelkezésre állnak
Re: Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
A birodalom katonai lehetőségei:
Mivel a startégiai pontok határozzák meg az adott egység erejét(melyek plusz és mínusz pontokat kaphattok a jobb és rosszabb stratégia kidolgazásaután)ezért minden fajta egység 3000 főt számlál.
Állandó hadsereg:
Megmutatja az adott ország haderejét, fizetést,zsoldot kapnak szolgálataikért.Előny, hogy nagyobb morállal rendelkeznek,mint a sorozott katonaság, ezért a háború során előnyösebb őket harcba küldeni.Békeidőben a birodalom határait örzi.
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható plusz pontszám:
+10 pont.
Sorozott katonaság:
A háború idején lehetőséged van, behívni-sorozni katonákat,ezzel is növelve haderődet.Persze kisebb morál ,kevesebb ellátmány tartozik hozzájuk.Jellemző rájuk,hogy lelkesedésük a sorozott katonáknak kb 35%-nak magas a harc kezdetén, de a háború elhúzódásával csak kínlódnak:
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható plusz pontszám:
A háború korai stádiumában:+5 pont
A háború elhúzódásakor: -15 pont
Egy új ezred felállításának ára:
150 fegyver és minden más nyersanyagból 100 (kezdetben,de minél fejlettebb egy haderő,annál drágább lesz a felállítás költsége)
Katonai szinten fontossága:
A mérce 1 től 5-ig terjed,ettől a készültségi szinttől függ az, hogy a sereg milyen aktivitással tud válaszcsapást mérni. 1-es szinten sokan vannak eltávon, vagy felkészületlenül, így egy rajtütés ilyenkor szinte mindig sikerrel kecsegtet. Míg 5-ös szinten mindenki fegyverben van, és igen éber.
Mivel a startégiai pontok határozzák meg az adott egység erejét(melyek plusz és mínusz pontokat kaphattok a jobb és rosszabb stratégia kidolgazásaután)ezért minden fajta egység 3000 főt számlál.
Állandó hadsereg:
Megmutatja az adott ország haderejét, fizetést,zsoldot kapnak szolgálataikért.Előny, hogy nagyobb morállal rendelkeznek,mint a sorozott katonaság, ezért a háború során előnyösebb őket harcba küldeni.Békeidőben a birodalom határait örzi.
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható plusz pontszám:
+10 pont.
Sorozott katonaság:
A háború idején lehetőséged van, behívni-sorozni katonákat,ezzel is növelve haderődet.Persze kisebb morál ,kevesebb ellátmány tartozik hozzájuk.Jellemző rájuk,hogy lelkesedésük a sorozott katonáknak kb 35%-nak magas a harc kezdetén, de a háború elhúzódásával csak kínlódnak:
Katonai szinttől függetlenül, a startégiai szerepük alapján kapható plusz pontszám:
A háború korai stádiumában:+5 pont
A háború elhúzódásakor: -15 pont
Egy új ezred felállításának ára:
150 fegyver és minden más nyersanyagból 100 (kezdetben,de minél fejlettebb egy haderő,annál drágább lesz a felállítás költsége)
Katonai szinten fontossága:
A mérce 1 től 5-ig terjed,ettől a készültségi szinttől függ az, hogy a sereg milyen aktivitással tud válaszcsapást mérni. 1-es szinten sokan vannak eltávon, vagy felkészületlenül, így egy rajtütés ilyenkor szinte mindig sikerrel kecsegtet. Míg 5-ös szinten mindenki fegyverben van, és igen éber.
Re: Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
Háborúzás:
A játékbéli háborúzás két vagy több birodalom közti katonai harcként nyílvánul meg.A játékban összetett folyamat során indíthatjátok a támadást vagy a védekezést.
A háború menete:
Bevezetés:
A játék során az admini ,,űrlapon" a játékban folyatott magatartás,nemzetközi megitélés alapján egy pontszámot fogtok kapni,mely 1-10-es skálán fogja mutatni azt,hogy birodalmatok megitélése nemzetközileg milyen értéket mutat(Ez befolyással lehet a véletlen eseményeknél is)Tehát támadáskor a megtámadott biradalom nagykövetségén jeleznetek kell,hogy megtámadtátok őket.Ennek elmulasztása természetesen rontja a birodalom megitélését és a pontszámokra is hatással lesz, nem beszélve országod népességéről(hozzáállásuk lehet pozitív vagy negatív irányú is,ez madj eldől).
-Az az ország,mely olyan háborúba keveredetik, melyet egy olyan ország indít,aki ezt nem jelezte az ellenség nagykövetségén,arra nem vonatkoznak a fenntebb leírt szabályok,tehát a nemzetközi megítélése az admini ,,űrlapon"nem változik.
A háború gazdasági tényezői:
-A katonai egységek pozitív vagy negatív értékeket kapnak, az aktuális katonai szint után(értelemszerűen minnél magasabb a katonai szint, annél többe kerül az adott egység fenntartása)
-A lakosság szempontjából háburú esetén lehetőség van a nők nagyobb számú foglalkoztatottságának, mely azt jelenti, hogy a lakosság 15%-a melyek nők behívod, hogy dolgozzanak a gyárakban.Mivel nem kényszerítheted őket a munkára,bért fizetsz nekik, mely körönként 100 arany.
Hatásuk:
-Lehetőséged van két harcoló egységet kiválasztani, hogy ezek a nők kifejezetten az ő ellátásukért dolgoznak.ezeknek az egységeknek a katonai stratégiai pontjuk 6-tal nő, addig míg képes vagy fizetni a bérmunkás nőket.
Gyerekek foglalkoztatása:
-Ingyen van,nem kerül semmibe.Különböző munkákat végeznek a bányákban,földeken azért, hogy a katonái minnél több ellátmányt kaphassanak
Hatásuk:
-További két egységet tudsz velük ellátni,katonai stratégiai pontszámuk 1,5-el nő.Hátránya az, hogy ha több éven keresztül, tehát minnél tovább foglalkoztatod a gyermekeket számolnod kell a kisebb nagyobb népességcsökkenéssel.
A háború lezajlása:
Elsőként leírod, hogy milyen és melyik katonai egységedet veted be a harcban.Ezek után elkészíted a haditervet,melyet folyamatosan frissítened kell miután az admin leírta a fejleményeket.Minél ötletesebb és kidolgozottabb haditervet adtok be az elején,annál nagyobb az esély, hogy ti nyeritek a csatát,hiszen nagyon fontos a jó stratégia, melyre szintén pontot fogtok kapni.Továbbá fontos leírni, illetve bejelölni,képeken berajzolni, megmutatni, hogy egyes helységeidet hová helyezed el.
A játékbéli háborúzás két vagy több birodalom közti katonai harcként nyílvánul meg.A játékban összetett folyamat során indíthatjátok a támadást vagy a védekezést.
A háború menete:
Bevezetés:
A játék során az admini ,,űrlapon" a játékban folyatott magatartás,nemzetközi megitélés alapján egy pontszámot fogtok kapni,mely 1-10-es skálán fogja mutatni azt,hogy birodalmatok megitélése nemzetközileg milyen értéket mutat(Ez befolyással lehet a véletlen eseményeknél is)Tehát támadáskor a megtámadott biradalom nagykövetségén jeleznetek kell,hogy megtámadtátok őket.Ennek elmulasztása természetesen rontja a birodalom megitélését és a pontszámokra is hatással lesz, nem beszélve országod népességéről(hozzáállásuk lehet pozitív vagy negatív irányú is,ez madj eldől).
-Az az ország,mely olyan háborúba keveredetik, melyet egy olyan ország indít,aki ezt nem jelezte az ellenség nagykövetségén,arra nem vonatkoznak a fenntebb leírt szabályok,tehát a nemzetközi megítélése az admini ,,űrlapon"nem változik.
A háború gazdasági tényezői:
-A katonai egységek pozitív vagy negatív értékeket kapnak, az aktuális katonai szint után(értelemszerűen minnél magasabb a katonai szint, annél többe kerül az adott egység fenntartása)
-A lakosság szempontjából háburú esetén lehetőség van a nők nagyobb számú foglalkoztatottságának, mely azt jelenti, hogy a lakosság 15%-a melyek nők behívod, hogy dolgozzanak a gyárakban.Mivel nem kényszerítheted őket a munkára,bért fizetsz nekik, mely körönként 100 arany.
Hatásuk:
-Lehetőséged van két harcoló egységet kiválasztani, hogy ezek a nők kifejezetten az ő ellátásukért dolgoznak.ezeknek az egységeknek a katonai stratégiai pontjuk 6-tal nő, addig míg képes vagy fizetni a bérmunkás nőket.
Gyerekek foglalkoztatása:
-Ingyen van,nem kerül semmibe.Különböző munkákat végeznek a bányákban,földeken azért, hogy a katonái minnél több ellátmányt kaphassanak
Hatásuk:
-További két egységet tudsz velük ellátni,katonai stratégiai pontszámuk 1,5-el nő.Hátránya az, hogy ha több éven keresztül, tehát minnél tovább foglalkoztatod a gyermekeket számolnod kell a kisebb nagyobb népességcsökkenéssel.
A háború lezajlása:
Elsőként leírod, hogy milyen és melyik katonai egységedet veted be a harcban.Ezek után elkészíted a haditervet,melyet folyamatosan frissítened kell miután az admin leírta a fejleményeket.Minél ötletesebb és kidolgozottabb haditervet adtok be az elején,annál nagyobb az esély, hogy ti nyeritek a csatát,hiszen nagyon fontos a jó stratégia, melyre szintén pontot fogtok kapni.Továbbá fontos leírni, illetve bejelölni,képeken berajzolni, megmutatni, hogy egyes helységeidet hová helyezed el.
Re: Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
Gyarmatosítás:
-Gyarmatosítás során a háborúra vonatkozú gazdasági tényezők vonatkoznak.
Kritériumok:
Gyarmatosítás során:
- a sorozott katonaság 5 pontot veszít a katonai startégiai pontokból
- a nők és gyermekek csak 1-1 katonai egység ellátására képesek.
- mivel vannak olyan gyaramtosítható területek, melyeket senki sem birtokol és nagyszámű őslakosság él,számítsatok rá, hogy nehezebb dolgotok lesz.
Miután elfoglaltuk a területet kérvényezni kell az adminnak, hogy ezt a területet ti elfoglaltátok,birodalmatokhoz csatoljátok.Csak abban az esetben fogadjuk el a csatalakozási kérelmet,ha leírjátok, hogy ezzel a gyarmatosított területtel mi a célotok:.
-ott élő népesség sorsa?
- fejlesztések? stb...
Ha ezek mind megvannak a gyarmat hivatalosan csak 3 kör múlva csatlakozik a birodalomhoz, addig is katonai táborokoat ideglenes városokat kell létrehozni, melynek körönkénti fenntartási költsége 150 arany.
Tehát a gyarmatosítás 450 aranyba kerül.Miután ez megvan utána kötlező otthagyni 1 egység szárazföldi haderőt
-Gyarmatosítás során a háborúra vonatkozú gazdasági tényezők vonatkoznak.
Kritériumok:
Gyarmatosítás során:
- a sorozott katonaság 5 pontot veszít a katonai startégiai pontokból
- a nők és gyermekek csak 1-1 katonai egység ellátására képesek.
- mivel vannak olyan gyaramtosítható területek, melyeket senki sem birtokol és nagyszámű őslakosság él,számítsatok rá, hogy nehezebb dolgotok lesz.
Miután elfoglaltuk a területet kérvényezni kell az adminnak, hogy ezt a területet ti elfoglaltátok,birodalmatokhoz csatoljátok.Csak abban az esetben fogadjuk el a csatalakozási kérelmet,ha leírjátok, hogy ezzel a gyarmatosított területtel mi a célotok:.
-ott élő népesség sorsa?
- fejlesztések? stb...
Ha ezek mind megvannak a gyarmat hivatalosan csak 3 kör múlva csatlakozik a birodalomhoz, addig is katonai táborokoat ideglenes városokat kell létrehozni, melynek körönkénti fenntartási költsége 150 arany.
Tehát a gyarmatosítás 450 aranyba kerül.Miután ez megvan utána kötlező otthagyni 1 egység szárazföldi haderőt
Re: Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
Kémkedés:
Elsőként a privát részedben a hadsereg topicba írsz egy rövidebb hosszabb tájékoztatót nekünk adminoknak a ,,titkosszolgálatod" működéséről.Alapjáratban ez egy szervezet,mely fő feladatában a korrupciót és a gyanus embereket figyeli.Ennek ára is van, mégpedig annyi,amennyit rá szánsz.Természetesen minnél több kémed dolgozik a birodalmad biztonságáért annál jobban védett leszel, de ez többe kerül.
Tehát a védelemhez írja le mindenki, aki nem akarja, hogy védelem nélkül maradjon az országa:
-intézkedéseket a korrupció ellen.
-hány titkosszolgálati tag, vagyis kém dolgozzon a gazdaság,haderő,termelés, politika védelméért?
Ha több információt akarsz megtudni másik országról, akkor ugyan ez a helyzet,csak fordítva.
-leírod, hogy hány kém kutasson a gazdaság vagy haderő vagy termelés vagy akármi területén, lehetőséged van a politikai intézkedések,illetve belügy megfigyelésére is.
Az árak:
-kém,mely az országot védi:25 arany/db kém pontszám 10 egység
-kém, mely más országok ellen kémkedik: 25 arany/db kém pontszám 8 egység
A kém pontszám az adott kém erejét mutatja,ezek a tényezők alapján fogjuk összemréni az esetleges kémpárbajokat, de természetesen számít a kémutasítás,startégia is!A vásárlást a büdzse leadásakor jelezzétek,melynek árát a felelős admin levonja.
Elsőként a privát részedben a hadsereg topicba írsz egy rövidebb hosszabb tájékoztatót nekünk adminoknak a ,,titkosszolgálatod" működéséről.Alapjáratban ez egy szervezet,mely fő feladatában a korrupciót és a gyanus embereket figyeli.Ennek ára is van, mégpedig annyi,amennyit rá szánsz.Természetesen minnél több kémed dolgozik a birodalmad biztonságáért annál jobban védett leszel, de ez többe kerül.
Tehát a védelemhez írja le mindenki, aki nem akarja, hogy védelem nélkül maradjon az országa:
-intézkedéseket a korrupció ellen.
-hány titkosszolgálati tag, vagyis kém dolgozzon a gazdaság,haderő,termelés, politika védelméért?
Ha több információt akarsz megtudni másik országról, akkor ugyan ez a helyzet,csak fordítva.
-leírod, hogy hány kém kutasson a gazdaság vagy haderő vagy termelés vagy akármi területén, lehetőséged van a politikai intézkedések,illetve belügy megfigyelésére is.
Az árak:
-kém,mely az országot védi:25 arany/db kém pontszám 10 egység
-kém, mely más országok ellen kémkedik: 25 arany/db kém pontszám 8 egység
A kém pontszám az adott kém erejét mutatja,ezek a tényezők alapján fogjuk összemréni az esetleges kémpárbajokat, de természetesen számít a kémutasítás,startégia is!A vásárlást a büdzse leadásakor jelezzétek,melynek árát a felelős admin levonja.
Re: Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
A sereg élelmezése, ellátása:
Amikor belföldön illetve külföldön háborúznak katonáid, akkor szükségük van ellátmányra és felszerelésre,ha békeidőben otthon vannak , illetve ha egy másik Birodalom területén állomásoznak, akkor az alábbi összeget nem kell kifizetni.A háború idején azonban igen kötelezö kifizetni.
Élelmezési és ellátási árak árak:
-Minden egységre(gyalogos,lovas,hadiflotta) egységes élelmezési rendszer van, ahány egységet küldessz a területre annyiszor 10 élelem és 5 fegyver.
Példaképpen,ha 16 egységgel háborúzol az: 16*10 élelem, tehát 160 élelem és 16* 5 fegyver,tehát 80 fegyver.
Amikor belföldön illetve külföldön háborúznak katonáid, akkor szükségük van ellátmányra és felszerelésre,ha békeidőben otthon vannak , illetve ha egy másik Birodalom területén állomásoznak, akkor az alábbi összeget nem kell kifizetni.A háború idején azonban igen kötelezö kifizetni.
Élelmezési és ellátási árak árak:
-Minden egységre(gyalogos,lovas,hadiflotta) egységes élelmezési rendszer van, ahány egységet küldessz a területre annyiszor 10 élelem és 5 fegyver.
Példaképpen,ha 16 egységgel háborúzol az: 16*10 élelem, tehát 160 élelem és 16* 5 fegyver,tehát 80 fegyver.
Re: Hábirúzás,gyarmatok,katonák,egységek,kémkedések
Háborúzás olyan országok ellen kiknek nincs vezetője:
Minden játékos megtámadhat akármilyen országot,legyen az NJK vagy JK.Sőt megtámadhat egy olyan JK országot,akinek jelen pillanatban nincs gazdája.
Az ilyen esetben a játékos az országtól a következőket szerezheti:
-a területének egy bizonyos részét.A terület nagyságát az adminok állapítják meg.A területtel együtt nő a lakosok száma is.
-Ha egy ilyen ország ellen indítasz támadást,akkor annak az országnak a védelméről az adminok gondoskodnak.
Ha legyőzted azt a JK országot akinek nincs gazdája,akkor azt megkell írnod az újságodban.
Egy ilyen országtól nem várhatod el azt,hogy körönként fizessen neked valamit.
Azt,hogy milyen nyersanyagokat sikerül szerezned azt az adminok állapítják meg,de az nem haladja meg az ország nyersanyagának 20%-t.
Minden játékos megtámadhat akármilyen országot,legyen az NJK vagy JK.Sőt megtámadhat egy olyan JK országot,akinek jelen pillanatban nincs gazdája.
Az ilyen esetben a játékos az országtól a következőket szerezheti:
-a területének egy bizonyos részét.A terület nagyságát az adminok állapítják meg.A területtel együtt nő a lakosok száma is.
-Ha egy ilyen ország ellen indítasz támadást,akkor annak az országnak a védelméről az adminok gondoskodnak.
Ha legyőzted azt a JK országot akinek nincs gazdája,akkor azt megkell írnod az újságodban.
Egy ilyen országtól nem várhatod el azt,hogy körönként fizessen neked valamit.
Azt,hogy milyen nyersanyagokat sikerül szerezned azt az adminok állapítják meg,de az nem haladja meg az ország nyersanyagának 20%-t.
Gyarmatosítás
Gyarmatosítás
Gyarmatosítás háború nélkülEgy ország eladhatja gyarmatait is. A gyarmatokat a gyarmatokkal való kereskedelemben lehet felkínálni. Ilyenkor az eladott gyarmat szintje 1-re esik vissza.
Gyarmatosítás háborúzással
Ha egy ország elfoglal egy bizonyos országot, akkor esélye van azt gyarmatosítani. Azt, hogy mikor lehet gyarmatosítani, azt az adminok jelzik a játékos felé. Ilyenkor az országnak fizetnie kell 15 000 aranyat és ilyenkor két körig a támadó játékos haderejének támadási szintje 25%-val csökken.
Flat- Posts : 176
Join date : 2011. Feb. 03.
Imperializmus :: Általános :: Szabályok
1 / 1 oldal
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.